جواد عزیزی: مرد کلاهبرداری که پس از فرار از زندان با راه‌اندازی شرکت‌های قلابی دست به کلاهبرداری‌های میلیونی می‌زند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

راز کلاهبرداری‌های این مرد زمانی فاش شد که زن میانسالی به دادسرای ناحیه 2 تهران رفت و از مردی که دست به کلاهبرداری 30 میلیون تومانی از او زده بود شکایت کرد.

این زن به قاضی علی رضا جعفری‌نسب- بازپرس شعبه 14- گفت: مدتی قبل در حالی که قصد داشتم پس‌انداز چند ساله‌ام را در شرکت مناسبی سرمایه‌گذاری کنم، چشمم به آگهی یکی از روزنامه‌ها افتاد که در زمینه جذب سرمایه‌گذار بود.

وقتی با شماره تلفنی که در آگهی درج شده بود تماس گرفتم، مردی گوشی را برداشت و با این ادعا که شرکت او در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، از من خواست برای دیدن وی به شرکتش بروم.

زمانی که به این شرکت رفتم، مرد میانسال با این ادعا که شرکتش کاملا قانونی است و سرمایه‌گذاری در آنجا سود زیادی دارد، مرا وسوسه کرد و به این ترتیب تصمیم گرفتم 30 میلیون تومان در شرکت او سرمایه‌گذاری کنم.

وی افزود:2 ماه بعد از این ماجرا، در حالی که این مبلغ را به وی پرداخت کرده بودم و هنوز از سود میلیونی‌‌ای که او وعده‌اش را داده بود خبری نشده بود، با مرد میانسال تماس گرفتم اما تلفن همراه او خاموش بود. بنابراین به محل شرکت رفتم و وقتی دیدم آنجا تخلیه شده، فهمیدم در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ام ، بنابراین تصمیم گرفتم از وی شکایت کنم.

پس از اظهارات این زن، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از ماموران پلیس قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، ماموران با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که از کلاهبرداری متهم تحت تعقیب از افراد دیگر حکایت داشت.

ماموران در بررسی‌ این شکایات دریافتند مرد کلاهبردار با  اجاره کوتاه‌مدت دفاتری در شمال و مرکز پایتخت، اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های قلابی کرده و با درج آگهی جذب سرمایه‌گذار یا خرید و فروش خودرو در روزنامه‌ها، طعمه‌های خود را شناسایی کرده و نقشه کلاهبرداری از آنها را به اجرا می‌گذارد.

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌داد مجرم تحت تعقیب در تعدادی از کلاهبرداری‌ها، به بهانه خرید خودروهای مدل بالا، با مالکان آنها وارد معامله شده اما پس از پرداخت مقداری پول نقد، بقیه قیمت خودرو را با چک‌های بلامحل پرداخت کرده و سپس خودرو را با قیمت پایین‌تری به فروش رسانده و متواری شده است.

با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری مرد کلاهبردار وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند این مرد تا کنون چندین بار به اتهام کلاهبرداری و فروش مال غیردستگیر و راهی زندان شده اما هر بار با گرفتن مرخصی از زندان، اقدام به فرار کرده است.

براساس این بررسی‌ها، وی آخرین بار نیز با دریافت مرخصی از زندان متواری شده بود و سپس با راه‌اندازی شرکت‌های قلابی کلاهبرداری از مردم را آغاز کرده است.

در حالی که تا کنون 20 نفر از این مرد شکایت کرده‌اند، بازپرس دادسرای سعادت‌آباد، با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ متهم، از افرادی که از مخفیگاه او خبر دارند، خواست ماجرا را به پلیس آگاهی تهران یا شعبه 14 دادسرای ناحیه 2 تهران اطلاع دهند.

کد خبر 57569

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز